Voordelen van een folder, wat zijn ze? En hoe kun je dit het beste inzetten voor jouw bedrijf?
In onderstaande korte tekst nemen we je mee langs de grootste voordelen van een folder.
Vooropgesteld geloven wij bij All-Inn Verspreidingen niet “alleen” in folders. Juist als onderdeel van een groter geheel haal je het meeste voordeel uit je folder.
Meetbaar maken folder
Veel van onze klanten geven aan dat zij het meetbaar maken van een folder lastig vinden. Toch wanneer je just de voordelen van een folder wilt weten is dit een essentieel onderdeel. Maak gebruik van je Google Analytics account en meet 2 weken het aantal bezoekers voordat je folder in de brievenbus valt en 2 weken nadat je folder in de brievenbus is gevallen. Door niet alleen het aantal bezoekers op je homepage te meten maar tevens de producten afgebeeld in de folder krijg je een goed inzicht.
Doelgroepsegmentatie
Met het verspreiden van een folder komt vaak eerst de vraag: waar? Veel bedrijven gaan uit van een radius om de vestiging heen. Juist door gebruik te maken van een segmentatie heb je de mogelijkheid om bijv. huurwoningen uit te sluiten. Naast woning bezit kun je selecteren op bijv, leeftijd, inkomen, woningwaarde maar ook welke sporten er worden beoefend. Naast een verhoging van je folder rendement door het bereiken van de juiste doelgroep, bespaar je tevens op je drukkosten hierdoor. Meer weten over doelgroep segmentatie? Klik hier
Folder blijft omzet brengen
Uit het nationale NOM onderzoek blijkt dat 92% van de Nederlanders graag folders leest. Waarnaast ruim de helft vervolgens in actie komt na het lezen van een folder. Uiteraard meten we zelf ook constant onder onze klanten wat nou het rendement van een folder is. Afhankelijk van thema en seizoen kent dit per branche diverse uiteenlopende verschillen. Gemiddeld ligt dit in de week van verspreiding op ruim 30% meer omzet. Naast het meten van directe omzet is het uiteraard interessant om unieke bezoekers van zowel je winkel als website te meten. Om vervolgens ook de loyaliteit van deze nieuwe bezoekers in kaart te brengen.