Klant Casus: Shit Happens

shithappens

Shit Happens…

Shithappens.. Ja het leven valt niet mee.. Shit Happens is een hilarisch en weerzinwekkend, maar levensecht partyspel. Je komt allerlei ongewenste situaties tegen die je moet rangschikken op je ‘lane of pain’ die loopt van 1 tot 100. Wat is erger? “Je vader in z’n nakie zien” of “elke nacht in bed plassen”?.

Doelgroep

All-Inn. hielp ons helder in kaart te brengen waar onze doelgroep woont, leeft en beweegt. Als producent van een breed scala aan spellen waaronder o.a. Banana Joe, Vos laat los en natuurlijk de good old Rummikub hebben we een gigantisch breed scala aan doelgroepen. Elke leeftijdsgroep kent natuurlijk zijn eigen favoriete spellen. Sven van All-Inn heeft hier voor ons exact in kaart gebracht welke spelers we waar kunnen bereiken.

Kanaal overstijgend

Bijzonder is het breder en groter denken van All-Inn. In eerste instantie verwacht je een verspreid organisatie die huis aan huis verspreid. Dat is natuurlijk waar ze vandaan komen. Maar al snel kregen we in de gaten dat we kanaal overstijgend moesten gaan denken. De data die All-Inn voor ons helder en visueel heeft gemaakt kunnen we naast de huis aan huis campagne dan ook breder inzetten.

Sven legt uit!

Wat we met Shit Happens… hebben gedaan, daarvoor kom ik me bed uit! De casus was relatief helder. Definieer de doelgroep, breng hem in kaart, bereik hem. Nou dat doen we natuurlijk vaker maar met Shit Happens voelde ik direct een grote verbondenheid. Het is natuurlijk altijd leuk als je voor klanten mag werken waar je zelf affiniteit mee hebt. In dit geval hebben we dus eerst alle data in beeld gebracht. Zo kregen we inzicht in de doelgroep en waar we die konden bereiken. Vervolgens hebben we samen een campagne opgezet die zowel huis aan huis als online is ingezet.

Huis aan huis?

Ja of moet ik zeggen studentenhuis aan huis 😉 We hebben namelijk alle centra van grote steden in beeld gebracht. Waar wonen studenten in combinatie met de kroegen die zij bezoeken. Vervolgens zijn we die middels hele leuke aansprekende folders gaan benaderen.

Online?

Zeker! Door de data die we hebben onderzocht en geanalyseerd konden we een hele duidelijke omschrijving maken van de doelgroep. Daarmee konden we dus ook direct online middels Instagram, Facebook, Youtube en Google deze groep bereiken binnen het gebied waar ook de folder werd bezorgt. Op die manier ontstaat er een enorme kruisbestuiving over de verschillende kanalen. Waarbij we duidelijk zien dat online kanalen enorm beter presteren wanneer ook offline folders worden ingezet.

Wauw Sven!

Wil je nog iets toevoegen?

Zeker, Wij zijn All-Inn. Wij hebben alles in huis om jouw klant te bereiken.