Onze 6 beste folder tips.
Wekelijks vallen er veel verschillende folders op de deurmat van de consument. Daartussen moet je opvallen met jouw folder! Met All-Inn Verspreidingen kies je voor een doordeweekse verspreiding, waarbij wij ervoor zorgen dat er maximaal 4 andere folders naast jou in de brievenbus vallen. Deze folders gaan altijd mee met de lokale, goed gelezen huis-aan-huiskrant. Het belangrijk dat je folder opvalt, het moet direct de aandacht trekken van de bewoner.
Maar hoe val je op en wanneer onderscheid je je folder van de rest? Daarvoor hebben wij onderstaande 6 tips, voor een goede folder, opgesteld. Met deze 6 tips ben jij in staat meer omzet, meer traffic en meer naamsbekendheid voor jouw winkel of product te genereren.
Tip 1 Aanbiedingen in de folder
Consumenten lezen gemiddeld 17 minuten per week folders. Dit doen zij door het folderpakket te scannen op interessante aanbiedingen. Aanbiedingen met korting tot 10% worden niet als interessant gezien door de consument. Wil jij dus een aanbieding communiceren hanteer minimaal 15% korting.
Tip 2 Inspiratie
Naast aanbiedingen zijn consumenten voor meer dan 33% opzoek naar inspiratie. Door sfeerbeelden dan wel foto’s af te beelden waarin je producten worden gebruikt. Laat je consumenten zien hoe zij het product kunnen gebruiken dan wel hoeveel sfeer verhogend jouw product is.
Tip 3 Website
Vergeet je website niet! Communiceer altijd je URL van je website. Consumenten zoeken op je website voornamelijk naar contact gegevens, openingstijden of de mogelijkheid om online een aankoop te doen. Dit bespaart ruimte voor andere zaken in je folder en verhoogt de mogelijkheden van retargetting op je lezers.
Tip 4 Less is more
Hoe minder hoe beter. Gebruik zo min mogelijk tekst. Mensen scannen foto’s en kopteksten in een folder. Maak hierin zoveel als mogelijk duidelijk. Middels een kleine, korte beschrijving kun je nog kleine product specifieke eigenschappen toevoegen.
Tip 5 Folder disclaimer
Vergeet de folder disclaimer niet! Vermeld altijd hoe lang de actie geldig is en dat druk en zetfouten voorbehouden zijn. Maak je vaker gebruik van folders? Overweeg dan om hier speciale voorwaarden voor te publiceren die consumenten via een specifieke url op het internet kunnen benaderen.
Tip 6 On- en offline marketing versterken elkaar
Maak gebruik van een crossmediale aanpak, hierdoor treedt de zogenaamde ‘kruisbestuiving’ op tussen media, je kanalen en de boodschap. Je eigen kanalen dienen zo op elkaar afgestemd zijn dat ze elkaar versterken. Kortom de actie op de voorzijde van je folder, moet ook snel vindbaar zijn op je website en social media kanalen.
Meer tips? Inspiratie? Of een advies welk gebied jouw folder zou moeten ontvangen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op! Oh en heb je na het doorvoeren van deze tips de folder award gewonnen? Dan vernemen we dat natuurlijk graag 😉