Hanneke Brinkman

Wat kan er wel? 
Ondernemen in een lockdown

Hanneke, wat kan er wel?!?!

"even terug in de bedden"

Ja, grappig. Na mijn periode bij Auping, heb ik deze week weer een aantal mensen uit de beddenbranche gesproken. Hadden we het vorig jaar nog over winkelinrichting, wordt er nu gesproken over hoe je in deze tijd consumenten kunt bereiken.

Een van de ondernemers die ik sprak gaat bij de consumenten op bezoek. Een eigenaar van een beddenzaak, die zijn winkel moest sluiten en op zoek ging naar nieuwe mogelijkheden om de consument te kunnen bereiken.

Waar veel mensen zich zorgen maken over de huidige situatie, blijft een goede nachtrust nog steeds heel belangrijk. De ondernemer maakte een afspraak-button op zijn homepage en ging folders huis-aan-huis verspreiden. Met de folder wist hij consumenten te verleiden. Ook voegde hij er een pagina over persoonlijk slaapadvies aan toe. Hij koppelde zijn offline marketinginzet aan online marketing. Dit was een gouden zet. De consument gaf gehoor en de ondernemer gaat nu dagelijks langs voor persoonlijk advies. Resultaat? Hij verkoopt gemiddeld 2 per bedden per dag!

Online zet offline geheel aan de kant?
Dat is dus niet het geval, helemaal niet in corona tijd. Grote bedrijven schroeven hun marketing budget terug, dat betekent minder concurrentie! Ik denk dan; sla je slag, juist nu!
Zelf ga ik ook veelal online op zoek naar een bepaald product, maar de folders op de eettafel wekken toch mijn interesse in een product waar ik helemaal niet naar op zoek was! Grrrr. Ik las zelfs in een onlangs verschenen onderzoek van M2Media dat huis-aan-huis folders nu 12% meer worden gelezen. Logisch ook, het is ongeveer het enige nieuwe vermaak. Folders lezen is naast wandelen het nieuwe weekuitje!

Nog wel even een kleine side note: ik ben om en zie folders verspreiden nu als een musthave in de gehele marketingmix, maar ik ben ook van efficiënt met je centjes omgaan. Kortom, steek wel even tijd in een goed verspreidplan, want zo maar een gebied uitzoeken is schieten met hagel. All-inn heeft jaren gebouwd aan een goed DATA systeem, je maakt een verspreidplan op maat, op basis van postcodegebieden. Geen verspilling, zoals folders met A-merken verspreiden in een gebied waar veel gezinnen wonen in een lage inkomensklasse. Of een tuinartikelen folder verspreiden bij flats ;)

Hanneke Brinkman

Hanneke Brinkman

Hanneke is verantwoordelijk voor Marketing en Communicatie. Naast het ondersteunen van de teamleads met het behalen van hun doelstellingen werkt ze aan communicatie die van toegevoegde waarde is voor onze klanten.

Dan nog even dit.

Natuurlijk begrijpen wij als geen ander de impact van Corona. Het heeft een impact op ons allemaal, zowel zakelijk als privé. All-Inn gelooft in duurzame relaties met consumenten. Juist in tijden van crisis, kun je een huwelijk maken en breken. Wij zijn er om samen met jou de perfecte relatie te bouwen met de consument. Naast ons als verspreider zijn er natuurlijk legio mogelijkheden om in contact te blijven met jouw klant. Zorg dat je blijft praten met hem of haar. Wil jij op dit moment geen folder verspreiden via ons? That's fine! Plaats dan vooral een advertentie in de lokale huis-aan-huis krant. Jouw klant leest hem ongetwijfeld en daarmee blijf jij in ieder geval in contact. Wil jij graag contact met de uitgevers van lokale huis aan huis kranten? Wij stellen jou graag aan ze voor.