Sinterklaas heeft zaterdag weinig te doen in Groningen.

sinterklaas

Sinterklaas heeft zaterdag weinig te doen in Groningen.

En dan is het bijna weer zo ver. Sinterklaas. Pakjesavond met surprises, leuke gedichten, gezichtjes van kinderen die in spanning zitten te wachten op Sinterklaas en zijn Pieten. Zal hij dit jaar ook weer bij jullie langskomen? En zal Sinterklaas een zak vol met cadeaus meebrengen?

De routekaart.

Wij hebben Sinterklaas dit jaar een beetje geholpen met een op maat gemaakte routekaart of wel een doelgroepsegmentatie, waar in Nederland wonen alle kinderen onder de 12 jaar?
De pieten hoeven niet meer te gluren door alle ramen, een duidelijke routekaart voor vertrek is gemaakt. Het is niet in een grote stad zoals Amsterdam of Rotterdam, waarvan je zou denken dat daar de meeste kinderen onder de 12 jaar wonen.
Uit onze data analyse blijkt dat de meeste kinderen onder de 12 jaar wonen in postcodegebied 1341 en dat is in de stad Almere! Binnen deze postcode staan 870 woningen waarvan 53,58% bewoond wordt door gezinnen met kinderen onder de 12 jaar.
Apeldoorn volgt Almere op de voet en is nipt tweede met 53,38% gezinnen met kinderen onder de 12 jaar in postcodegebied 7324. Hier staan 704 woningen waarvan meer dan de helft bewoond is door een gezin met kinderen onder de 12 jaar.

In beide postcodegebieden ligt het percentage bijna 4x hoger dan het landelijke gemiddelde van 14.3% binnen een postcodegebied. Het minst druk is de sint en zijn pieten in de plaats Lauwersoog, waarin alle 404 woningen geen gezinnen met kinderen onder de 12 jaar wonen.

Bovenstaande is een analyse op basis van postcodegebieden, uitzoomend en kijkend naar de verdeling in de Nederlandse provincies, dan is het in Limburg het rustigste. Hier wonen 11,81% gezinnen met kinderen onder de 12 jaar, dit zit een aantal procent onder het landelijke gemiddelde per provincie van 14,3%.

Data is de sleutel.

Hoe werkt nu zo’n data analyse? Om doelgerichter, efficiënter en duurzamer te kunnen verspreiden, beschikt All-Inn over data dat jouw doelgroep nauwkeurig segmenteert. Zo verspreid je doelgericht bij jouw specifieke klanten en prospects. Er worden geen postcodes meegenomen waar relatief weinig rendement te behalen is voor jouw bedrijf of desbetreffende boodschap. Grasmaaiers verkopen aan flatbewoners? Baby-artikelen aan senioren of gehoorapparaten proberen te slijten aan tieners, is geen goed idee. Door gebruik te maken van de All-Inn doelgroepsegmentatie, selecteren relevante gegevens specifiek voor jou. Hierdoor bespaar je gemiddeld 30% op druk- en productiekosten en komt je boodschap écht aan bij de juiste personen.

Wist je dat recente Cijfers uit een onderzoek over folder bereik 2020 van GFK (in opdracht van NOM media), 51% van alle ondervraagden folders nuttig vindt en dat maar liefst 43% de folders betrekt in aankoopbeslissingen.