Duurzame groei All-Inn Verspreidingen

Nieuwe initiatieven brengen duurzame groei

 

Tijdens de eerste golf zagen we een flinke daling qua omzet. De reguliere Retail trok hard aan de rem wat betreft hun marketinguitgaven. Nadat het stof was neergedaald en de 1,5 meter economie ontstond, kwam het weer op gang. Toch stonden er juist in deze periode ook nieuwe retailers, uitgevers en merken op.

Merk folders

Doordat retailers stopten met het verspreiden van folders, zagen merken de kans schoon om rechtstreeks in contact te komen met de consument. Natuurlijk zien wij deze ontwikkeling bij All-Inn al langer. Retailers zijn veelal kosten efficiënt ingericht en delen weinig lees geen informatie en data met leveranciers. Die leveranciers die vaak eveneens producent zijn, kiezen hierdoor steeds vaker voor een directe benadering. Zij omzeilen hier natuurlijk op een fantastische wijze de afdeling inkoop mee. Deze afdeling besloot voor Corona welke producent in het schap terecht kwam en welke niet. Nu deze fabrikanten een rechtstreekse benadering verkiezen boven een promotioneel budget van hun retailers, pushen zij consumenten richting eigen webwinkels of de winkels van retailers. Verkoop dan een klant twee keer nee en de retailer heeft het nakijken. Folders met de slogan “Verkrijgbaar bij...” zien wij nu dus al meer en zullen wij zeer zeker in de toekomst nog veel vaker gaan zien.

Private Shopping

Voor corona zag je hier al enkele mooie voorbeelden van. Wanneer je de blog van Hanneke leest, lees je dat een beddenwinkel nu middels twee afspraken per dag, twee bedden verkoopt. Dan weet je zeker dat private shopping de oplossing gaat zijn voor de kleinere winkelier. In het verleden zagen wij vooral veel folders van makelaars die hier al op ingericht waren. Het maken van een afspraak vergt namelijk een andere journey dan het creëren van traffic naar een winkel. Beiden zijn natuurlijk super interessant, maar in een periode als deze en wellicht nog tot lang hierna is private shopping een prima alternatief voor retailers in het MKB.

Click & Collect

Waar Blokker, ICI Paris en Intertoys, maar ook vele andere gebruik maakten van een eigen bezorging met eigen personeel, gaven deze ketens vandaag aan hier direct mee te zullen stoppen zodra Click & Collect tot de mogelijkheden behoort. Natuurlijk hebben zij al bij bouwmarkten kunnen afkijken hoe zo'n Click & Collect goed kan werken. Ikea gaat op de beproefde wijze van KlusWijs bestellingen direct leveren aan de auto. KlusWijs is hier enorm effectief in gebleken. Folderuitingen zijn dan ook gericht op het Click & Collect principe. Consumenten kunnen middels de webshop, WhatsApp of gewoon per telefoon direct bestellen bij de winkel. Waarna een ophaal moment wordt afgesproken, welke soms al binnen 5 minuten ligt van het moment van bestellen. Helaas moeten we als consument hier nu alleen 4 uur op wachten.

Uitgevers huis aan huis kranten

Corona of niet, huis-aan-huis kranten bleven wekelijks uitkomen. Helaas konden een aantal verspreiders in Nederland hun continuïteit niet waarborgen, waardoor wij in Twello een hoop nieuwe uitgevers hebben mogen verwelkomen. Eigen onderzoek wees uit dat deze grote groep, van inmiddels 24 verschillende uitgeverijen, met name door het lokaal sterke karakter zich geen enkele zorgen maakten over het voortbestaan van hun uitgaven. Natuurlijk bleven in sommige gevallen advertenties uit. Echter, door een enorme groei in overlijdensberichten bleef er een stabiele omzetstroom van advertentie inkomsten. Daarnaast adverteerden met name lokale overheden met maatregelen en adviezen omtrent corona.

Dan nog even dit.

Natuurlijk begrijpen wij als geen ander de impact van corona. Het heeft een impact op ons allemaal, zowel zakelijk als privé. All-Inn gelooft in duurzame relaties met consumenten. Juist in tijden van crisis, kun je een huwelijk maken en breken. Wij zijn er om samen met jou de perfecte relatie te bouwen met de consument. Naast ons als verspreider zijn er natuurlijk legio mogelijkheden om in contact te blijven met jouw klant. Zorg dat je blijft praten met hem of haar. Wil jij op dit moment geen folder verspreiden via ons? That's fine! Plaats dan vooral een advertentie in de lokale huis-aan-huiskrant. Jouw klant leest hem ongetwijfeld en daarmee blijf jij in ieder geval in contact. Wil jij graag contact met de uitgevers van lokale huis aan huis kranten? Wij stellen jou graag aan ze voor.

 

Pim Jansen

Pim Jansen
Pim geeft als Algemeen Directeur leiding aan het management team van All-Inn. Met oog voor de ontvanger van ons product stuurt Pim op rendement voor de klant. Middels een enorme voorliefde voor data en een heldere kijk op de zaak brengt hij mensen en bedrijven samen.