Ja, je leest het goed!
Meer dan 10% conversie, dankzij een huis-aan-huis folder. Het kan dus echt! Lees direct wat All-Inn heeft gedaan om dit te bereiken.
Wat voorafging…
Afgelopen december maakte All-Inn kennis met een supermarktondernemer uit het zuiden van het land. Als franchisenemer van een landelijke keten die centraal zijn verspreiding inkoopt, gaf de ondernemer aan niet tevreden te zijn over die centrale inkoop. Het moest anders! Daarnaast bestond hij bijna 30 jaar en dat moest gevierd worden met de hele stad.
Campagneplanning
Nadat we de wekelijkse folder op een kwalitatief verspreidplatform hadden overgezet, gingen we de uitdaging aan. Hoe vieren we met de hele stad deze verjaardag? In de gesprekken kwamen we vlot met het idee 10 weken lang een tweede foldermoment te arrangeren. Dit tweede foldermoment zou naast de bestaande weekend folder, in de midweek verspreid moeten worden. De acties die we communiceren moeten minimaal 20% korting opleveren voor de klant en maximaal 2 dagen te besteden zijn.
5 euro korting
We begonnen met 5 euro korting bij aankoop van 25 euro aan boodschappen. Op woensdag bezorgden we de hele stad de huis-aan-huis krant waarin deze verjaardagflyer werd bijgesloten. Op donderdagochtend om 12.00 uur waren de eerste 100 coupons al ingeleverd! Vrijdagavond sloot de teller om 22.00 uur op een conversie van 4,8%.
Verspreidklachten
Zaterdagochtend vond de eerste evaluatie plaats. Zeven mensen hadden bij de kassa aangegeven geen coupon te hebben ontvangen. Direct ging een inspecteur onderweg en bezocht deze klanten thuis. Wat bleek? Van de 7 consumenten bleken er 5 een Nee-Ja sticker te hebben geplakt. Tja, die hadden zichzelf helaas uitgesloten van deze campagne.
Week 5 in de campagne
Inmiddels aangekomen in week 5 van deze prachtige campagne lijkt het erop dat we het platfond bereikt hebben. Begonnen we met een conversie van 4,8% zitten we nu gemiddeld op 10% conversie met uitschieters naar 12%.
Reactie ondernemer
“Hahaha – geweldig! Ergens hoop je dat het mogelijk is. Dat het kan… Toen we met Pim spraken, wisten we zeker: dit wordt de eerste folderverspreider van Nederland die ons wèl echt gaat helpen. Toen we tassen vol met bonnetjes zagen, waren we verrast. All-Inn Verspreidingen hielp ons niet alleen met de verspreiding, maar ook de inhoud van de folder, de actie en de complete begeleiding van de campagne. Tsja, dan betaalt zich dat knap terug.”
NB: De naam van de ondernemer en winkelketen zijn bewust, wegens concurrentie, weg gelaten.