Lancering Greenpaper groot succes

Afgelopen week tijdens de lancering van de Greenpaper ontvingen Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Voorst als eerste de Greenpaper. Nadat zij nog voor een JA sticker stemde op het VNG congres van afgelopen jaar is de mening over huis aan huis reclame inmiddels volledig bijgesteld. Penninx (Burgermeester Voorst), wanneer je tijdens zo’n stemming op het VNG hoort dat folders papier verspilling is. Lijkt Ja stemmen op een Ja sticker een logisch gevolg. Vandaag tijdens de presentatie van de Greenpaper hebben we mogen vernemen hoe het werkelijk in Nederland is geregeld.

Daarnaast biedt deze Greenpaper mooie handvaten voor verdere samenwerking tot het verbeteren van diverse doelstellingen binnen de gemeente. Naast dat we inmiddels weten hoe vaak papier gerecycled wordt is ons tevens duidelijk geworden wat bedrijven als All-Inn kunnen betekenen voor de gemeenschap.

“We willen het huidige Opt-Out systeem verbeteren”

Meer dan een sticker

In de Greenpaper verwijzen de samenwerkende bedrijven naar samenwerking en nodigen andere partijen uit daarin mee te doen. Hoe zie je dat voor je? Jansen: Het is duidelijk dat bewustzijn van consumenten en samenwerking tussen gemeenten, verspreiders, drukkerijen en uitgevers van groot belang is. Jaren lang hebben we allemaal ons eigen ding gedaan. Geen kennis uitgewisseld of elkaar geholpen daar waar het kon. In de Greenpaper bieden we gemeenten werkelijk de rijkende hand. Zo willen we gemeenten helpen met voorlichting van consumenten. Daarnaast willen we het huidige Opt-Out systeem verbeteren. Zoiets lukt ons niet alleen dat doen we graag samen.

Lezen?
Klik hier en lees de gedrukte waarheid over huis aan huis reclame

Behoefte als gemeente, uitgever, verspreider of drukkerij mee te doen?

Dat kan door contact op te nemen met Pim Jansen en/of Orlando Koorn van All-Inn Verspreidingen, Frank Boekema van de Stedendriehoek of Marc van Gerrevink van gelijknamig bedrijf van Gerrevink uit Apeldoorn.