Google en folders gaan hand in hand

google en folders

Google én folders. Twee van misschien wel de meest effectieve marketingkanalen presteren nog beter wanneer je ze gezamenlijk inzet. Lees onderstaand onze 5 tips voor een naadloze aansluiting tussen 2 krachtpatsers als het gaat om resultaten bereiken binnen je doelgroep.

Identificeer je doelgroep
Gebruik Google Analytics om te bepalen wie je doelgroep is en welke interesses zij hebben. Op basis van deze informatie kun je gerichter folders verspreiden bij de juiste doelgroep.

Combineer
Zorg dat je offline en online promotie op elkaar aansluit. Voeg bijvoorbeeld een QR-code toe aan je folder die verwijst naar je website of landingspagina.

Meten is weten
Meet de resultaten van zowel je online als offline promotie. Gebruik Google Analytics om te zien hoeveel verkeer je website krijgt na het verspreiden van folders en houd ook bij hoeveel conversies er zijn geweest.

Targeting
Gebruik de mogelijkheden van folders om gerichter te adverteren in specifieke postcodegebieden. Gebruik Google om te bepalen waar je doelgroep woont en stem hierop af met je verspreiding.

Remarketing
Maak gebruik van Google Ads remarketing om mensen die je website hebben bezocht, maar nog geen actie hebben ondernomen, opnieuw te benaderen met bijvoorbeeld een folder of speciale aanbieding.

Succes met deze 5 tips! Hulp nodig of sparren over jouw folderverspreiding? Bel dan naar 0571- 274137 of stuur een mailtje naar verkoop@verspreidingen.nl