Het effect van de ja-sticker
Steeds meer gemeenten voeren de ja-sticker in. Met deze sticker geven consumenten actief aan dat ze folders en huis-aan-huiskranten willen ontvangen. Wat betekent dit opt-in beleid voor jou als ondernemer?
Steeds meer gemeenten voeren de ja-sticker in. Met deze sticker geven consumenten actief aan dat ze folders en huis-aan-huiskranten willen ontvangen. Wat betekent dit opt-in beleid voor jou als ondernemer?
Consumenten die een ja-sticker op hun brievenbus plakken kiezen heel bewust voor folders, dus ook voor het zien van jouw uiting. Het opt-in beleid zorgt voor een lezer met een hogere betrokkenheid en grote kans op conversie.
Hanteert een gemeente het opt-in beleid en hebben consumenten nog geen sticker op de bus? Dan ontvangen zij alleen huis-aan-huiskranten. Geen folders meer dus. Dit betekent een ander bereik dan dat je gewend bent.
De introductie van de ja-sticker gooit het bestaande verspreiden op de kop. Bezorgers maken vaak door weer en wind extra kilometers om het gewenste bereik te halen. Hier hangt een aangepast kostenplaatje aan.
Wij kennen álle brievenbussen van Nederland en weten dus precies waar we jouw folder mogen bezorgen. Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gauw contact op.
ContactIk ben ontzettend blij dat in Gemeente Rijssen de ja-sticker op veel brievenbussen prijkt. Ik vertel dit ook aan klanten; steun je lokale ondernemer en plak de ja-sticker. Onze producten komen het beste tot hun recht in folders, de kleuren en printjes springen eruit! Het is een belangrijk onderdeel van onze marketing en versterkt de social-campagne.”
Folders verspreiden blijft een ongekend effectieve marketingtool. Dankzij doelgroepsegmentatie weten we exact bij welke postcodes jouw folder bezorgd moet worden. Geen grasmaaier-promotie bij een flat dus.
Het belang van dataJa, nee-nee, nee-ja. We snappen dat al die brievenbusstickers verwarrend zijn. Lees meer over de stickers die in omloop zijn, wat ze betekenen en waar ze van toepassing zijn.
Alle brievenbusstickers