Folders verspreiden

Heb jij een slagerij, supermarkt, bloemenkiosk, webshop of andere winkel? Ben jij gebaat bij veel traffic in je zaak? En is het soms nogal rustig bij u binnen? Denk dan eens na over een folder verspreiding.

Bij grote retailers wordt 30% van de omzet behaald door een huis-aan-huis folder. Je kan je voorstellen dat zij niet meer zonder kunnen. Hoe kan dat? Hun klanten missen de folder op het moment dat zij hem niet ontvangen. Laten dit dan vaak ook direct weten. Zij laten een klacht achter op het moment dat een bezorger zijn of haar werk niet correct uitvoert tijdens het folders verspreiden. Deze klant is tot op heden zo trouw om toch zonder een ontvangen folder naar de winkel te gaan. Veel klanten bedenken zich, die komen niet meer. Totdat de folder weer op de mat valt.

Dit geld vooral voor supermarkten. Maar onder andere elektronicaketens willen naast hun acties óók de nieuwste gadgets presenteren. Dan komt naast de acties ook een stukje thema marketing om de hoek kijken. Thema marketing is vooral imago bepalend. In dit geval wie heeft als eerste de nieuwste gadgets in de winkel liggen. Andere imago bepalende items in folders zijn low budget, service, assortiment, inspiratie, trending.

Veel winkeliers zien het verband tussen folders verspreiden en het aantal mensen bij hen in de zaak. Met een folder kan je zeer creatief zijn. Je kunt vroege vogel acties bedenken, of juist een aanbieding maken voor de nachtbrakers. Aanbiedingen en acties hoeven niet altijd zelf bekostigd te worden. Betrek hierbij uw leverancier. Vaak heeft een vertegenwoordiger of rayon verantwoordelijke ook budgetten om zijn omzet- en/of afzetdoelstellingen in zijn rayon te behalen. Ook zij zijn gebaat bij een bepaald percentage marktaandeel. Bijdragen kunnen zijn in de marge, maar ook in de kosten.

Deel bijvoorbeeld de kosten voor het ontwerp, drukken en verspreiden van folders.

Ook de timing van een folderverspreiding is van belang. Normaliter adviseren wij om een actiefolder in de voorweek te verspreiden. Het hele pakket van folders is in de voorweek op actie gericht. Dit weet de consument, waarschijnlijk onbewust, maar men gaat zitten om het pakket folders door te nemen en te scannen op aanbiedingen. In de midweek, wanneer de weekbladen op de mat vallen, adviseren wij aanbiedingen te herhalen of thematische uitingen te doen. Consumenten lezen de huis-aan-huis krant, omdat men op de hoogte wil zijn van het lokale nieuws. Zij hebben op dat moment een andere houding. Nemen de tijd om het thema in zich op te nemen. Helaas is niet overal in Nederland een keus tussen de voorweek of midweek mogelijk. All-Inn Verspreidingen heeft dit volledig inzichtelijk en adviseert u bij het maken van uw keus.

Laat ons je reclamedrukwerk verspreiden en krijg er segmentatie advies bij!